אודות היחידה

  1. ראשי
  2. אודות היחידה

המודל של "קהילת מורים מקצועית לומדת" צמח והתפתח במערכות חינוך בכל רחבי העולם בצורות ובדרכים שונות בד בבד, ולעיתים כאלטרנטיבה להשתלמויות המורים המסורתיות.

במדינת ישראל אופן זה של התפתחות מקצועית של מורים דיסציפלינריים התחיל, לרוב, כיוזמה של מורים ו/או של האקדמיה ותוקצב עד לשנת 2017 על ידי עמותות והמגזר השלישי. בשנת 2016 הוקמה במכון מופ"ת יחידת מו"פ קהילות מורים מקצועיות בניהולה של ד"ר טלי ברגלס-שפירא.

מבין תפקידיו של המו"פ: הסדרה של קהילות דיסציפלינריות במערכת החינוך בישראל, ניהול פורומים לבעלי עניין במחקר ובהסדרה של הקהילות, עריכת מחקר רחב היקף לבחינת ההשפעה של הקהילות על השותפים בהן, ארגון ימי עיון וכנסים בנושא קהילות מורים, ניהול ושיתוף ידע ועוד.

תהליך ההסדרה של הקהילות החל בקיץ 2017 וכלל אפיון של קהילות מקצועיות לומדות במערכת החינוך, הגדרת מודלים להפעלת הקהילות, גיוס גופים אקדמיים מלווים לקהילות והגדרת נוהל לפתיחת קהילה. תהליך זה הוא עדיין בשלבים התחלתיים.

המו"פ שם לו למטרה להמשיך את התהליך, לתמוך בקהילות הקיימות וללוות את הקמתן של קהילות חדשות.

הצוות שלנו:

ד"ר טלי ברגלס-שפירא

מנהלת מו"פ קהילות לומדות

התחלתי את דרכי במערכת החינוך כמורה למדעים ולביולוגיה. עם השנים כיהנתי במספר תפקידים במערכת: רכזת מקצוע, מחנכת, מנהלת אשכול פיס, מנהלת מרכז למחוננים בבית שמש ועד.
במקביל למדתי לקראת תואר שני בהוראת המדעים באוניברסיטה העברית וסיימתי תואר שלישי בהוראת המדעים במכון וייצמן. בנוסף, אני בוגרת קורס מנהלים של מכון אבני ראשה ובוגרת קורס מורים מובילים של מרכז למדע.
בין יתר עיסוקיי עסקתי בפיתוח חומרי לימוד ובכתיבת ספרי לימוד במדעים (בין היתר: במשעולי מדע וטכנולוגיה לכתה ז /רכס, מחשבה אחת קדימה/רכס, חשיבה יוצרת/רכס, ועוד חשיבה יוצרת /רכס), ובהכשרת מורים למדעים במכללת דוד ילין. היום אני מנהלת את מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת ומלמדת בחוג לתואר השני במכללת דוד ילין ובמכללה ירושלים.

דנה כהן

רכזת התוכנית

מומחה בסגירת פערי ידע והתנהגות בקרב אוכלוסיות שונות ומגוונות- צוותי חינוך, צוותי רפואה, אנשי ממשל, מגזר עסקי וקהל רחב זאת באמצעות בניית תכניות ותוצרי למידה המותאמים לכל קהל יעד תוך שמירה על עקרון הפשטות והישימות של החומרים הנלמדים. עוסק בתחום פיתוח הדרכה וניהול תוכניות למידה מעל עשור בעולם העסקי והמגזר החברתי בתפקידים מפתח הדרכה של חטיבות השירות והשיווק בPartner ומנהל מרכז ההדרכה בארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים.

בהשכלתי בוגר תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש בקריה האקדמית אונו.

פבי שליט רייטמן

חבר צוות

מומחה בסגירת פערי ידע והתנהגות בקרב אוכלוסיות שונות ומגוונות- צוותי חינוך, צוותי רפואה, אנשי ממשל, מגזר עסקי וקהל רחב זאת באמצעות בניית תכניות ותוצרי למידה המותאמים לכל קהל יעד תוך שמירה על עקרון הפשטות והישימות של החומרים הנלמדים. עוסק בתחום פיתוח הדרכה וניהול תוכניות למידה מעל עשור בעולם העסקי והמגזר החברתי בתפקידים מפתח הדרכה של חטיבות השירות והשיווק בPartner ומנהל מרכז ההדרכה בארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים.

בהשכלתי בוגר תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש בקריה האקדמית אונו.

מלכה קרן

חברת צוות

מומחית פדגוגית ויועצת אסטרטגית המלווה תהליכי פיתוח ושינוי במערכות חינוך.
עובדת עם מנהיגות ומנהיגים חינוכיים, מתוך תפיסה של חיבור בין מסע האדם לבין למידה והתפתחות של הארגון.
אל תהליכים אלה אני מביאה אתי ניסיון עשיר כמנהיגה חינוכית, מנחה, מומחית פדגוגית ויועצת ארגונית.
בשנים האחרונות עוסקת בפיתוח קהילות למידה מקצועיות, כדרך פעולה המאפשרת אוטונומיה ומקצועיות, יזמות, גמישות ולמידה היברידית.
בתחום זה מנחה ויועצת לתוכניות הכשרה למנחות ומנחי קהילות למידה מקצועיות, ופועלת בשותפות עם עמיתים, בצוות הפיתוח של מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת

ורד אוסטפלד

חברת צוות

מומחית פדגוגית ויועצת אסטרטגית המלווה תהליכי פיתוח ושינוי במערכות חינוך.
עובדת עם מנהיגות ומנהיגים חינוכיים, מתוך תפיסה של חיבור בין מסע האדם לבין למידה והתפתחות של הארגון.
אל תהליכים אלה אני מביאה אתי ניסיון עשיר כמנהיגה חינוכית, מנחה, מומחית פדגוגית ויועצת ארגונית.
בשנים האחרונות עוסקת בפיתוח קהילות למידה מקצועיות, כדרך פעולה המאפשרת אוטונומיה ומקצועיות, יזמות, גמישות ולמידה היברידית.
בתחום זה מנחה ויועצת לתוכניות הכשרה למנחות ומנחי קהילות למידה מקצועיות, ופועלת בשותפות עם עמיתים, בצוות הפיתוח של מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת

תפריט