הדינמיקה של חדר המורים הישראלי והשפעתה על חיי בית הספר

הדינמיקה של חדר המורים הישראלי והשפעתה על חיי בית הספר

הדינמיקה של חדר המורים הישראלי והשפעתה
על חיי בית הספר

תקציר

הטריטוריה הבית ספרית הקרויה "חדר המורים" מוכרת לרבים מאתנו מתוך התנסות כתלמידים שלא הורשו להיכנס אליה, הורים שבאו לשוחח עם מחנך הכיתה או מורים שלימדו בבית ספר. זוהי טריטוריה שוקקת חיים אשר, למרבה הפלא, טרם נחקרה ביסודיות. בספרן "מאחורי דלתות סגורות: מורים ותפקיד חדר המורים", יוצאות מרים בן-פרץ ושפרה שינמן למסע מחקרי כדי למלא את החסר: למפות את גבולות הטריטוריה הקרובה-רחוקה הזאת בתוך ההקשר הבית ספרי, לתאר את המתרחש בה, ולהבין אם וכיצד היא משפיעה על חיי בית הספר. לצורך כך בוחרות החוקרות גישה רב-תחומית, המשלבת כמה דרכי חקר מתחום החינוך, הסוציולוגיה, חקר התרבות וחקר התאטרון.

Abstract

הטריטוריה הבית ספרית הקרויה "חדר המורים" מוכרת לרבים מאתנו מתוך התנסות כתלמידים שלא הורשו להיכנס אליה, הורים שבאו לשוחח עם מחנך הכיתה או מורים שלימדו בבית ספר. זוהי טריטוריה שוקקת חיים אשר, למרבה הפלא, טרם נחקרה ביסודיות. בספרן "מאחורי דלתות סגורות: מורים ותפקיד חדר המורים", יוצאות מרים בן-פרץ ושפרה שינמן למסע מחקרי כדי למלא את החסר: למפות את גבולות הטריטוריה הקרובה-רחוקה הזאת בתוך ההקשר הבית ספרי, לתאר את המתרחש בה, ולהבין אם וכיצד היא משפיעה על חיי בית הספר. לצורך כך בוחרות החוקרות גישה רב-תחומית, המשלבת כמה דרכי חקר מתחום החינוך, הסוציולוגיה, חקר התרבות וחקר התאטרון.

הורדת קובץ המאמר
תפריט