Pages
גיליונות
מאמרים
- לעבר הכשרת מורים מבוססת התנסות והכללה: שותפּּות מכללה־שדה בהכשרת מורים
- פרקטיקת ליבה פירוק בעיה לשלבים או לבעיות משנה כאמצעי להתפתחות תפיסת תפקיד המורה של פרחי הוראה למתמטיקה ולפיזיקה
- תרומת תוכנית הכשרה לתואר ראשון, המותאמת למחנכות עם ניסיון בגיל הרך, לזהותן ולעבודתן החינוכית של המחנכות
- עמדות של סטודנטים להוראת מתמטיקה כלפי חינוך לערכים חברתיים בשיעורי מתמטיקה
- אתגרים והזדמנויות בהטמעת חקר הפרקטיקה בהכשרת פרחי הוראה
- סימולציות בניהול עצמי מודל פדגוגי מבוסס מחקר בהכשרת מורים בחינוך המיוחד
- הכשרת מורים להתמודדות עם מעורבות הורים בבית ספר: נקודת המבט של מורים חדשים ומורים חונכים
- תוכנית התערבות מבוססת וידאו לקידום מיומנויות למידה בהכוונה עצמית (SRL) במהלך משבר הקורונה
- תוכנית התערבות מבוססת וידאו לקידום מיומנויות למידה בהכוונה עצמית (SRL) במהלך משבר הקורונה
- מחשבות ביקורתיות על חשיבה ביקורתית בהוראת היסטוריה בחינוך הממלכתי
- חקר התרבות האתית הבית-ספרית בהתבסס על המודל האקולוגי-חברתי: נקודת מבט בין-לאומית
- מבט השוואתי על דגמי שותפות אקדמיה-שדה המתקיימים במוסדות אקדמיים להכשרת מורים: תפיסות של בעלי תפקידים מהאקדמיה ומהשדה
- דילמת הייצוגיות מול המומחיות: אתגר החיים המשותפים בקמפוס רב תרבותי בראי הסגל המנהלי
- פרקטיקות הנחיה התומכות בשיח פדגוגי פורה בין פרחי הוראה
- הכשרה לחינוך בלתי פורמלי במגזר החרדי בישראל
- שער
- מוכנותם ותגובתם של מורות ומורים בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים למשבר הקורונה- חסמים וגורמים שסייעו להתמודד עם המשבר
- בין ציר השינוי לציר ההעצמה- מיזמי החינוך הבלתי פורמלי בעת מגפת הקורונה
- "כמה קיבלתי במבחן?" הישגי סטודנטים להוראת החינוך הגופני בעת משבר הקורונה
- "התחדד לי שקשרים כאלה יכולים להציל לסטודנט את הקורס": אינטראקציית מרצה-סטודנט בלמידה מרחוק בחירום
- "דלת נסגרת ודלת נפתחת"- עיצוב פעילותם של מרכזים חברתיים וקהילתיים בתקופת משבר הקורונה: שני חקרי מקרה בפריפריה הצפונית בישראל
- "עבודה של מורה היא 100% קבלת החלטות": קבלת החלטות של מורים על בסיס נתונים בהוראה בחירום
- מנהיגות הגננת בתקופת הקורונה: מאי-ודאות לפרקטיקות של דאגה ואכפתיות
- חינוך מרחוק: מחנכים בקבוצות ווטסאפ כיתתיות בתקופת הסגר הראשון בזמן משבר הקורונה בישראל
- חרדיוּת )רכה( במבחן השילוב: היחס לשילוב ולהכלה בקרב מורים ליטאים ומורים ספרדים במערכת החינוך החרדית
- תפיסת המארג הרגשי בבית הספר: השוואה בין תלמידים במצבי סיכון לתלמידים שאינם במצבי סיכון
- קשרים בין מידת הקונסטרוקטיביזם בסביבות למידה לבין תפיסות ערכיות של תלמידים בבתי ספר על-יסודיים בישראל
- "זה לא שיעור רגיל. יש כאן שיעור אחר": יישום דגם הסבב בהוראת מקצועות הומניסטיים בגישה בין-תחומית
- "לחפש דרך חדשה ולא לפעול על אוטומט": תפיסת החשיבה היצירתית של סטודנטים להוראה לגיל הרך והשלכותיה בשדה החינוך
- תהליך ההכשרה במבט לאחור: תפיסות של מורים חדשים בנוגע למוכנותם להוראה
- "באתי להוכיח את עצמי ולהראות שאני שווה" תפיסת עובדות הוראה יוצאות אתיופיה בנוגע לתהליך הקליטה שלהן במערכת החינוך
- "רציתי לצעוק: לא מגיע לי יחס כזה...": מעמד המורים בישראל בתקופת הקורונה – תפיסות מורים וגננות
- תהליך ההכשרה במבט לאחור: תפיסות של מורים חדשים בנוגע למוכנותם להוראה
- "לחפש דרך חדשה ולא לפעול על אוטומט": תפיסת החשיבה היצירתית של סטודנטים להוראה לגיל הרך והשלכותיה בשדה החינוך
- חרדיוּת (רכה) במבחן השילוב: היחס לשילוב ולהכלה בקרב מורים ליטאים ומורים ספרדים במערכת החינוך החרדית
- "באתי להוכיח את עצמי ולהראות שאני שווה" תפיסת עובדות הוראה יוצאות אתיופיה בנוגע לתהליך הקליטה שלהן במערכת החינוך
- "רציתי לצעוק: לא מגיע לי יחס כזה...": מעמד המורים בישראל בתקופת הקורונה- תפיסות מורים וגננות
- "זה לא שיעור רגיל. יש כאן שיעור אחר": יישום דגם הסבב בהוראת מקצועות הומניסטיים בגישה בין-תחומית
- זה היה חלקה בבניין הארץ- שיינדל קצנלסון-פיינשטיין- הגננת העברייה הראשונה בעיר לודז
- חוכמת נשים על פי שושנה פרסיץ- אשת חינוך בעלת חזון ומחוקקת פורצת דרך
- חלוצה נשכחת: דימויה הציבורי של חוקרת החינוך פרופ' דינה פייטלסון, כלת פרס ישראל הראשונה
- "ילדי הארץ אינם יודעים דבר על תקופה איומה זאת": שרה שנר-נשמית ותרומתה להוראת השואה בישראל
- "חלוצה מרכזית": אמה גרון ותרומתה להתפתחות הפסיכולוגיה של הספורט והלמידה המוטורית בישראל
- קטה יעקב ועמיתותיה: חלוצות הוראת הריתמיקה בגן העברי בארץ ישראל
- הדינמיקה של חדר המורים הישראלי והשפעתה על חיי בית הספר
- שינויים בזהות האני לאחר ביקור בפולין
- להיות אמן, להיות אישה אינטרטקסט וספרות ילדים
- מן ההרמנויטיקה אל המעשה הטקסט המקראי כגורם המעורר רפלקציה אתית אצל מורי מורים
- מורה-חוקר: שני כובעים לאחד או שני כובעים שהם אחד? מחקר, הוראה והתפתחות מקצועית במחקר פעולה
- הסטאז' בהוראה - הערכת מתמחים במסלולי הכשרה שונים את התרומה של המורה החונך, של סדנת הסטאז' ושל התכנית בכללותה
- הריאיון ככלי הערכה ומיון במכללה להכשרת מורים
- תיווך מטפח אוריינות בגיל הגן כדוגמה ליישום של הוראה תואמת התפתחות
- התייחסות להתנהגות תלמידים בשיעורים של פרחי הוראה
- הכיתה המשולבת: עמדות מורים כלפי תלמידים עם וללא לקות למידה
- "לשמוע את קולם": סיפוריהם של מורי מורים בהקשר רב-תרבותי
- המיצוב המקצועי של מורים עולים מברית המועצות לשעבר בבתי ספר בישראל
- תפיסותיהם של פרחי הוראה הנוגעות לייצוגים גרפיים בהוראת הספרות
- צרימה אידיאולוגית בתהליך ההוראה: שירים על קו התפר
- בחירה במקצוע ההוראה: טיפוסים של מקבלי החלטות והקשר שלהם לעמדות כלפי הוראה
- כנגד העתיד
- התנהגות אוריינית כמדד למוכנות לכיתה א'
- הערכת תרומתם של בוגרי מכללות להכשרת מורים שליד ישיבות ההסדר לחינוך הממלכתי-דתי
- פולמוס סביב אופן הטיפול בטקסט תנ"כי
- המסיימים, הנושרים וה"מושכים": מעקב אחר מחזור אחד של סטודנטים במכללה אקדמית לחינוך
- האם ליווי בקליטה אפקטיבי להתפתחותם המקצועית של מורים מתחילים? ממצאי מחקר אורך
- עמדות כלפי שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ותחושת מסוגלות עצמית בפעילות גופנית משלבת בקרב פרחי הוראה לחינוך גופני
- שחיקתן של מחנכות בכיתות שמשולבים בהן תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
- האם דגם הכשרת המורים המומלץ בדוח ועדת דברת הוא הדגם המתאים לפתרון בעיות החינוך בישראל?
- תגובה לדוח ועדת דברת בעניין שדרוג התואר B.Sc או B.A לתארים B.Ed
- "רציתי לדעת למה" - הישיבה התיכונית והאולפנא בסיפוריהם של צעירים שעזבו את אורח החיים הדתי
- שימוש בפורום מקוון לחקר אירוע בשיעור "אדם ובריאותו" בהכשרת מורים למדעים בחינוך היסודי
- מודלים קוריקולריים של חינוך רב-תרבותי פלורליסטי - ארבעה חקרי מקרה מן האקדמיה בארה"ב
- "אני מאמין" חינוכי-מקצועי של פרחי הוראה ומורים לחינוך גופני
- שלושה דיוקנאות של מורים במראת הסטודנט להוראה - המורה האידיאלי, מורה המורים ודמות הסטודנט עצמו כמורה
- הדיאלקטיקה השלילית של השוויון בחינוך
- התפתחות ונסיגה בתפיסת תפקיד המורה: חקר מקרה בהכשרת מורים
- למידה ארגונית כמנוף למימוש חזון חינוכי
- ממד הזמן בהתנסות המעשית: תפיסות סטודנטים את יעילותן של שתי דרכי התנסות
- התפתחות מקצועית בהכשרת מורים: שימוש בתלקיטים במסגרת ההדרכה הפדגוגית
- הערכה פנימית מעצבת: פיתוח והערכה של תכנית להתמחות בהוראת הדיסציפלינות למורי מורים במכללות
- מכינה קדם-אקדמית במכללה להכשרת מורים כהזדמנות שנייה לקבוצות חלשות הישג
- מסע למידה אל עולם המטא-קוגניציה
- בשביל מי ובשביל מה? גורמי הטיה בהערכת ההוראה והקורס במכללה לחינוך ושאלת תרומת ההליך למוערכים ולארגון
- מבט על ספרים חדשים
- דיאלוגים עם ילדים / עדנה כצנלסון
- הסיפור בכתבי הקודש / יוספה רחמן
- פרופיל פסיכו-חינוכי של מורות המצליחות בשילוב חברתי של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכיתותיהן
- דימויי התלמיד והמורה בתכניות לימודים לאמנות פלסטית
- המניעים לבחירה במקצוע ההוראה בקרב פרחי הוראה במגזר הערבי
- מקומן של תפיסות פמיניסטיות בזהותה המקצועית של מדריכה פדגוגית - חקר מקרה
- השינויים בעיסוק הקוריקולרי של מורים בעקבות החלת תכנית השילוב - השלכות להכשרת מורים
- התנהגות אזרחית-ארגונית בקרב מורים בישראל: התופעה, רכיביה ומקורותיה
- "להציל" את חינוך החשיבה - לקראת מיפוי מושגי של התחום
- מבט על ספרים חדשים
- דרכים בכתיבת מחקר איכותני: מפירוק המציאות להבנייתה כטקסט/ שמחה שלסקי, ברכה אלפרט
- למידה בדרך החקר: אתגר מתמשך/ענת זוהר
- מי אני שאחליט על גורלם? דילמות אתיות של מורים/ נעמה צבר בן יהושע, לירון דושניק, גדי ביאליק
- שיח למידה בעל פה ובדואר אלקטרוני )דוא"ל( בקהילות לומדות בבית ספר לפיתוח מקצועי
- הזיקה בין תמיכות מרצה ובין חשיבה מטא-קוגניטיבית של סטודנטים בפורום מתוקשב
- תפיסות של סטודנטיות להוראה במכללה דתית הנוגעות לסיווגם של אובייקטים דוממים כ"יצורים חיים"
- בין לשון למתמטיקה - חינוך לחשיבה אוריינית בפתרון בעיות מילוליות במתמטיקה
- קווים לתהליכי פרופסיונליזציה בתחום החינוך הבלתי פורמלי
- המורה החונך במסגרת ההתמחות בהוראה: מאפייני התפקיד הרצוי, הבחירה בתפקיד, ההכשרה לקראתו והערכת התרומה למתמחה
- מרצים דיסציפלינריים במכללות לחינוך - מגוון של טיפוסים
- שילובים: לומדים עם מוגבלויות במערכות חינוך / שונית רייטר, יונה לייזר וגלעדה אבישר
- חינוך כחוויה קיומית/ ישעיהו תדמור
- פועלן של המורות הדרוזיות הראשונות לקידום ההשכלה ולשינוי תפקיד המגדר של תלמידותיהן
- שינוי מקום עבודה: הזדמנות להתחדשות עצמית של מורות לאורך הקריירה
- יעילות בית הספר ושיפור הישגיהם של תלמידים בבתי ספר לחינוך מיוחד במגזר היהודי ובמגזר הערבי בישראל
- אינטרטקסטואליות כשיטה פרשנית במחקר האיכותני
- מניעת אלימות והתמודדות עמה במערכת החינוך - הצעה למדיניות
- מ"אין בעיה" ל"חליפה מיוחדת": התמודדות מערכת החינוך עם אלימות תלמידים
- "צמיחה אישית בקהילה אכפתית": תכנית להפחתת אלימות ולקידום התחשבות בדרך תומכת אוטונומיה
- אלימות יום-יומית בבית הספר - פרט מול חברה - פתח דבר
- בתשובה לתגובות
- כן, בית ספר יכול לחנך - תגובה להזמנה לדיון
- בית הספר יכול לחנך - תגובה להזמנה לדיון
- הזמנה לדיון - האם בית הספר יכול לחנך?
- הקשר בין פעילויות לימוד תוך כדי תנועה לבין שיפור בהישגים לימודיים בנושא זוויות
- בין המיצ"ב למצב: תפיסות מנהלים ומורים את מטרות המיצ"ב לעומת המטרות המוצהרות
- דיוקנו של היהודי בטקסטים הספרותיים הכלולים בתכנית הלימודים העכשווית לבגרות בעברית עבור תלמידי החטיבה העליונה במגזר הערבי
- יצירתו של חיים נחמן ביאליק בזמננו: מה זוכרים ומדוע?
- על הוראה ביקורתית של סיפורים מן המקרא מקרה המבחן של "לא השאירו כל נשמה" בספר יהוש ע
- יופי של הערכות: האם סטודנטיות מושפעות יותר מסטודנטים מהופעתו החיצונית של המרצה?
- ההורים ובית הספר: יחסי גומלין ומעורבות
- עם מי שיחקת בגן היום? עולמם החברתי של ילדים בגיל הרך/ עדה בקר לא נולדים אלימים: החיים הרגשיים והחברתיים של ילדים קטנים/ מרים רוזנטל, ליהי גת וחנה צור ממחקר לעשייה בחינוך לגיל הרך/ פנינה קליין ויעקב יבלון )עורכים(
- סיפורה של מערכת החינוך הישראלית - בין ריכוזיות לביזור; בין מוצהר לנסתר; בין חיקוי לייחוד/ נירית רייכל
- האקדמאים וההשכלה הגבוהה בקרב הערבים בישראל: סוגיות ודילמות/ ח'אלד עראר וקוסאי חאג' יחיא )עורכים(
- הקולאז' המטפורי ככלי מחקרי בשדה החינוך
- הגוף הדואב והרעב: רזון ככלי עבודה בקרב מתכשרות להוראת מחול
- הכנסת תוכנה לניהול כיתה ובית ספר במשקפי הסגל החינוכי - חקר מקרה
- תפקיד המורה בהוראה המקוונת - בחינת היישום על פי מאפייני קורסים מקוונים
- "הלקות נכנסת לכל פינה" - פרספקטיבות של מורים עם ליקויי למידה
- "חיפוש חופשי" - תפיסת החופש האקדמי בעיני מדריכות פדגוגיות הקשורה בתחושת המסוגלות המקצועית שלהן
- "לא באנו להישאר" - מהגרי עבודה, מאפריקה לישראל ובחזרה / גליה צבר
- משפט שלמה: סיפור מקראי בגישה רב-תחומית / ציפי פליישר, רבקה אלקושי, גלי דינור, נעמי הופמן, רות לוי
- דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי / נמרוד אלוני ) עורך(
- שיתוף חינוכי פעיל: סיפור של הכשרת מורים / יהודית ברק ואריאלה גדרון )עורכות(
- רצף הכשרה והתפתחות מקצועית של מורים בישראל: רטוריקה מול שגרה מעורפלת
- שדה ההערכה בישראל וזהותם המקצועית של המורים - היש למכללות להכשרת עובדי הוראה סיכוי במשחק?
- מכללות להכשרת מורים על פרשת דרכים: מורי מורים ממצבים את עצמם בעת משבר
- דמות המורה בראי הכשרת המורים 2006-1970 : מבט היסטורי
- הבניית זהות מקצועית של מורים ושל מורי מורים במציאות משתנה
- דבר העורכות-האורחות
- שפה וקוץ בה - לקויות תקשורת, שפה ודיבור אצל ילדים / אניטה רום, בתיה צור, ורדה קריזר
- סקרנות וחקרנות - אבני היסוד בהתעצמות המורה / מירה קרניאלי
- עבודה קהילתית: שיטות לשינוי חברתי / חנה כץ
- בשבילים, בדרכים, בצמתים, סיפורים על תהליכי התפתחות מקצועית ועל שינוי תפיסתי / חוה גרינספלד, אילנה אלקד-להמן
- התבנות - הילד המבוגר ותרבות מתחדשת, מעולמות היצירה של תלמידיו וחבריו של משה כספי / חמי בן נון )עורך(
- מה הסיפור שלך? מודלים לניתוח נרטיבים / מירב אסף, ערגה הלר, ורד טוהר, ענת קינן ) עורכות(
- הפרטה ומסחור בחינוך הציבורי בישראל / אורית איכילוב )עורכת(
- שימוש בסיפור הקשר ככלי הממנף למידה משמעותית בקרב תלמידים תת-משיגים במתמטיקה: השוואה בין מתווך ויזואלי דינמי לבין מתווך טקסטואלי
- "אני נהנית ללמד, לעורר תלמידים לחשיבה בעקבות הספרות" אתגרים בהוראת ספרות בבית הספר התיכון
- התמחות בהוראה למורים מתחילים בבתי ספר ערבים בדווים בנגב
- "כוח וידע" בסיפורי חיים של מדריכות פדגוגיות
- זהות מקצועית של סטודנטים לייעוץ כפי שעולה מאירועי למידה משמעותיים
- מסע מַבנה זהות
- תנאי סף להתרחשותם של תהליכי שינוי במערכת חינוכית: ריבוי אפשרויות פעולה ופיתוח מעורבות הקהילה (Agency)
- עמדות ותחזיות לשינוי בהכשרת מורים: סיכוי וסיכון
- "השמיעיני את קולך" - הקול האישי בקורס למידה מרחוק בספרות
- גברים ונשים בלימודי הוראה ומחשבים: מניעים ותפיסות מגדריות ומשפחתיות
- "זה מעבר לתפקידי": רכיבי ההתנהגות האזרחית-ארגונית של גננות בישראל
- השתלבותם של בוגרי תכנית דמוקרטית במער כת החינוך
- הגורמים המשפיעים על הצטרפות לתכנית להכשרת מצטיינים להוראה - חקר מקרה
- זהות מקצועית של מורים: המושג ו מדידתו
- על טיבו הדיאלקטי של "המרחק הביקורתי": מחשבות על אודות אבחנותיה האידאולוגיות של הפדגוגיה הביקורתית
- נשים חלוצות בוראות חינוך עברי חדש בארץ ישראל
- מאל-כותאב עד הדוקטורט: המסלול של נשים בדואיות בנגב לרכישת השכלה גבוהה
- "דל היה הרכוש אשר בו ניגשנו לעבודתנו": פועלן החלוצי של חברות עין חרוד בשדה החינוך, 1923 - 1948
- מנהלות דרוזיות חלוצות
- ילדים בראש המחנה: ילדות ונעורים בעתות משבר ותמורה חברתית/ יעל דר, טל קוגמן ויהודית שטיימן (עורכות)
- חקר הטקסט והשיח: ראשומון של שיטות מחקר/ עירית קופפרברג )עורכת(
- Learning to Mentor-as-Praxis: Foundations for a curriculum in teacher education/ Lily Orland-Barak
- דמות המורה הראוי לפי תפיסותיהם של מרצים במכללות לחינוך ובאוניברסיטאות בישראל
- התמודדותם של מורים מנוסים עם אתגרים בלימודי תואר שני בחינוך סביבתי
- אפיון האוריינות הסביבתית של סטודנטים להוראה לקראת סיום לימודיהם: השלכות להכשרת מורים בישראל
- הקשר בין איכות החיים הבית-ספרית לבין הכישורים החברתיים של תלמידים בשכבות גיל שונות ובזרמים חינוכיים שונים
- תפיסת התפקיד של המורה-מאבחן הדידקטי
- סדנת סטאז': מעורבת או ייעודית?
- זהותם של בני נוער פלסטינים אזרחי ישראל, מידת הזדהותם עם המדינה ועם התרבות היהודית וההשתמעויות למערכת החינוך
- Looking at the half-full glass: learning from success stories of novice teachers' development and integration
- ”חד-נס״ בחינוך: שותפותה של ח״כ אסתר רזיאל-נאור במאבק לביטול שיטת הזרמים
- מנהיגות בעיני מי? על נזילותו של המונח "מנהיגות קהילתית": חקר מקרה של קבוצת נשים שיישמה תוכנית לדיאלוג בין-תרבותי בפריפריה
- ניתוח של לימודי הקולנוע והתקשורת בישראל לפי הפדגוגיה האקטיביסטית: המשָׂגה מחודשת למעשי החלוצות הלגה קלר ודורית באלין
- וחי אחיך עמך: היחס לאנשים בעלי צרכים ייחודיים ושילובם בחברה/ משה רחימי )עורך(
- להחזיר את הדיאלוג ואת החינוך למרכז
- "גדולה שימושה יותר מלימודה"
- מורה מקצועי או מחנך - הבחנה מדומה
- הפיצול בין מחנכי כיתות למורים מקצועיים – אבן נגף בקידום מערכת החינוך הממלכתית-כללית
- תכניות ייחודיות להכשרת אקדמאים להוראה: פרופיל אישי, אקדמי ותעסוקתי של מועמדים ושל סטודנטים
- למידה טובה ומשמעותית: חוויות למידה חיוביות של בוגרים פלסטינים-ישראלים
- השפעתם של מרכיבים פדגוגיים וטכנולוגיים בתהליכי למידה מתוקשבת על נטיות חשיבה של סטודנטים בקורסים אקדמיים
- עמדות תלמידים בנושא רכישת העברית כשפה זרה או שנייה במערכת החינוך הערבית במזרח ירושלים
- כתיבה אקדמית במכללה לחינוך: תפיסות של סטודנטים ומרצים את מטלות הכתיבה, המיומנויות הנדרשות, אמצעי ההוראה והקשיים שמעוררים סוגי כתיבה שונים
- שפה מדעית וחינוך – דבר והיפוכו )איפכא מסתברא(
- "בדים רבים ולא בד אחד" - בתגובה למאמרו של משה שנר
- השכל הישר ואי-הידיעה המובנית במעשה החינוכי, או מה למד קורצ'אק מהיוונים הקדמונים
- התכנית הלאומית "התאמת מערכת החינוך למאה ה 21- " - נייר עמדה
- דפוסי למידה של סטודנטים-מורים באתר רשת חברתית-מקצועית
- הלוך ושוב, מן הקריאה אל הכתיבה ובחזרה: מורים מנוסים לומדים בסביבת ויקי
- תפיסת התפקיד ואסטרטגיות הוראה של מורים המשלבים טכנולוגיות מתקדמות בשיעוריהם
- דפוסי שינוי והתפתחות בתפיסות מורים את משמעות ההוראה והלמידה בסביבות מבוססות טכנולוגיה
- סתירות בתפיסות של מורים: החסם הסמוי בהטמעת טכנולוגיות המחשב
- מורים, תלמידים והוריהם בהטמעת שינוי טכנולוגי: שימוש במערכת משו"ב לניהול למידה
- "עושים גלים" - מעקב אחר אנשי חינוך שהשתתפו בפרויקט "כיתה מתוקשבת חושבת"
- הכשרת פרחי הוראה להוראה מתוקשבת ושילוב טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך: תמונת המצב בשנת הלימודים תשס"ט
- מורים והוראה בעידן הידע/ דבר העורכת-אורחת
- הגיעו לשולחן המערכת
- הערכה כתהליך מכוון/ ברברה פרסקו, חרותה ורטהיים, רבקה לזובסקי )עורכות(
- "כי מרה מאד הדעת" – עת הגיבורה האינטלקטואלית-יוצרת בסיפורת של אלישבע )ביחובסקי( ולאה גולדברג/ רבקה אלינב
- הומניזם ישראלי: מציונות רוחנית לזהות ישראלית/ ראובן גרבר
- יישום תהליך בולוניה במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל
- התכנית "מתווים מנחים להכשרה להוראה במוסדות להשכלה גבוהה בישראל" בראי המלצות קודמות לרפורמות בימי היישוב ובשנות המדינה: ניתוח השוואתי
- קשרים בין ספר הלימוד, המורה והכיתה: שימוש בחומרי הוראה במתמטיקה
- מורים למתמטיקה מתגייסים לחינוך לערכים
- תרומתן של תכניות הלימודים במקצועות: מורשת דרוזית, ספרות ערבית, של"ח וידיעת הארץ לעיצוב הזהות ולהעמקת תחושת האזרחות של המתבגר הדרוזי - חקר מקרה
- עמדות מורים כלפי פנייה לעזרה או הימנעות ממנה בהתמודדות עם בעיות התנהגות בכיתה
- סתירה והתנגדות: ביקורת על אידאל ה"הרמוניה" באידאולוגיות החינוך האינדיבידואליסטי
- מאפיינים בית-ספריים בשנת ההתמחות התורמים לשביעות רצונם של מורים מתחילים ולהישארותם במערכת החינוך
- התפתחות פרופסיונלית של מורים חונכים: השוואה בין שתי מסגרות חונכוּת
- מחלקת החינוך כבוררת: סכסוכים בבתי ספר בגליל בשנות העשרים של המאה ה־20
- שונית רייטר, יונה לייזר וגלעדה אבישר )עורכים( ) 2011 (. שילובים: מערכות חינוך וחברה
- מבט על ספרים חדשים
- רחל שליטא ) 2013 (. דיאלוג עם אמנות – הדרכה דיאלוגית לאמנות בת-זמננו
- משה דב כספי ) 2013 (. חכמת ילדים אור כוכבים
- אפרת קס ) 2012 (. לא לפחד מהפחד: תחושת מסוגלות אישית ומקצועית בהוראה
- שביעות הרצון של סטודנטים אשר מתנסים בהוראה לפי דגם ה- PDS מהעבודה המעשית ומהגורמים המעורבים בה
- "הקשר המתוק": סטודנטים מספרים על שיתופיות ועבודת צוות במסגרת התנסותם המעשית ב-PDS
- מאפייניהם של מורים חונכים ילידים ) native ( ושל מורים חונכים מהגרים immigrant( ( המלמדים בבתי ספר לפיתוח מקצועי
- שיח של מדריכים פדגוגיים בקהילות לומדים במערך הכשרה להוראה בדגם ה-PDS
- ללא רצונם בשירות ההוראה: קשייו ומניעיו של המורה החונך הפועל במסגרת בית הספר להתפתחות מקצועית
- 'נרטיבים של השתתפות' להבניית עמיתות מכללה-בית ספר: חקר מקרה
- שותפות רבת-שנים בין מכללה לחינוך לבין בית ספר לחינוך מיוחד
- סיפור של שותפות – מעטפת ומהות: קידום הוראת מדע וטכנולוגיה במערך של 'שותפות מכללה-בית ספר'
- ועדת היגוי כמובילת מדיניות במערך ה-PDS
- מעבר מהדגם המסורתי בהתנסות המעשית לדגם השיתופי - סיסמה או צורך השעה?
- אפשר גם אחרת: הכשרה להוראה על פי מודל שותפות-עמיתות בדגם ה-PDS
- פתח דבר - דבר העורכות-אורחות
- גורמים דמוגרפיים, רגשיים-חברתיים וחינוכיים: חוסן אישי בקרב מורים מתחילים ומתמחים בהוראה מהחברה הערבית בישראל
- "בואי נסכים שלא להסכים": מחלוקות פדגוגיות בין מורות בישראל – שכיחוּת, מאפיינים והשלכות
- העצמת קולם של מורים מתחילים באמצעות מודל החממה של קהיליית "פרוטיץ״: חקר מקרה מנקודת מבט תרבותית
- על מושג ה'סתמיות' והוראתו בשיעורי לשון בבית הספר העל-יסודי
- הולך רכיל – יוצא דופן - יושב ראש: המישור התחבירי והמישור הסמנטי של צירופי בינוני
- המילה, הצירוף, הניב והמילון בעיון ובהוראה: הרהורים בעקבות מילונים והצעות לשינויים
- שקר – חקירה סמנטית
- תכניות הלימודים בלשון העברית
- "דיבור מתוכנן" בתכניות הלימודים בעברית )כשפת אם( בבית הספר העל-יסודי בישראל: סקירת התכניות משנות החמישים של המאה ה 20- ועד ימינו
- העברית כשפת מחקר מודרנית
- חשיפת המבנה הלוגי של טקסט טיעון בשפה טבעית באמצעות הצרנתו בפרולוג )תִכנות בלוגיקה(
- דיאלוגיות בכתיבת טיעון של תלמידים
- דגשים בהוראת השיח
- פתח דבר - דבר העורכות-אורחות (דפים 57)
- הלל וורמן )תשע"ג(. אזרחות בין השורות: מבט ביקורתי על לימודי האזרחות בישראל
- יצחק גילת ) 2013 (. "רק באינטרנט אני יכולה לחשוף במה שעובר עלי": סיוע נפשי בסביבה מקוונת
- הבדלים בהישגים הלימודיים של בנים ובנות העוסקים ברמות שונות של פעילות גופנית
- פיתוח כלי לבדיקת המהירות והדיוק בחישוב המבוסס על תובנה מספרית בקרב תלמידים בכיתות ג׳-ו ׳
- השפעתם של סגנונות למידה, אסטרטגיות למידה ומוטיבציה פנימית על ההצלחה של סטודנטים לחינוך מיוחד בפתרון סדרות מתמטיות לא שגרתיות
- כיצד אימהות ערביות משכילות בוחרות ספרים לילדיהן?
- 'סמכות הורית' – המשׂגה תאורטית: המודל הדו-ממדי
- ׳המחנך הרגשי׳ - מודל לפיתוח יכולות רגשיות בקרב מורים
- התרומות הייחודיות של תמיכה באוטונומיה ושל דיכויה לניבוי חוויית למידה מיטבית בקרב תלמידים בדואים: בחינת תאוריית ההכוונה העצמית בחברה קולקטיביסטית
- מלימונדה ללימונים: פוליטיזציה פדגוגית של סטודנטים
- המשָׂגה של מבנה מועצות התלמידים הבית-ספריות בישראל: אפיון רמת פעילותן במִגוון תחומי תוכן וזירות פעולה
- משתנים מנבאים של עמדות סטודנטים להוראה באשר ללימודי חובה בלשון
- אפיון תפיסות של מורים את יחסי הכוחות בכיתה במהלך חקר שיתופי של מורים ותלמידים
- השתלמות מורים היא רק תחילתה של דרך: ההקשר האישי וההקשר המערכתי בפיתוח מקצועי של מורים
- ממדיניות ליישום: הרפורמה במדיניות הפיתוח המקצועי בישראל – נקודת המבט של מחוזות משרד החינוך
- מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים, תעסוקתיים ומוסדיים של הנושרים מהוראה
- ביקוש והיצע של מורים במערכת החינוך: נקודת המבט הבית-ספרית
- דברים שרואים מכאן לא רואים משם: אחריותם ומעורבותם של מנהלים וחונכים בהתמחות בהוראה
- עיצוב המדיניות של תכנית המצוינים במכללות (רג״ב: ראש גדול בהוראה) באמצעות שימוש במחקרי בוגרים
- התכנית "מתווים מנחים להכשרה להוראה במוסדות להשכלה גבוהה בישראל" במכללות האקדמיות לחינוך: ההטמעה, ההתאמה לתכניות הלימודים לתואר ראשון ועמדות חברי הסגל
- שיתוף פעולה בין חוקרים לקובעי מדיניות במחקר
- למה לי להיות מורה? גורמי משיכה וגורמי דחייה בבחירת מקצוע ההוראה
- הקשר בין המשאבים האישיים והקוגניטיביים של סטודנטים חרדים, דתיים וחילונים לשביעות רצונם האקדמית
- רווחה אישית של מורות חרדיות המלמדות בבתי ספר ממלכתיים-דתיים
- היחס לרכישת השפה העברית והנכונות לתקשר בה בקרב מורים ממזרח ירושלים
- "עמימות ודיאלוג": על מורכבותה האתית של מלאכת ההדרכה הפדגוגית
- "כורעים תחת הנטל": שחיקה בקרב מחנכי כיתות אתגר לנוער בסיכון
- ״כשיהיה להם פה טוב הם ילמדו": שיח מורות על מוטיבציה של תלמידים
- הכשרת מורים במציאות גלובלית: גורמים דמוגרפיים המשפיעים על המוטיבציה ללמוד בהכשרת מורים היוצאת מפרספקטיבה של חינוך גלובלי
- הוראה קשובה כבסיס ליצירת שינוי תפיסתי אישי בהבנה של מערכות חברתיות-אקולוגיות
- הוראת סוגיות שנויות במחלוקת: נקודת הראות של מורים לאזרחות בישראל
- המושג "נוכחות מנהיגותית של מנהל בית הספר ברשתות מדיה חברתית" ומדידתו
- מאפייני תפיסת הייעוד של עובדי הוראה בישראל
- אורנה שץ-אופנהיימר (תשע"ד). לחשוב מחדש במציאות משתנה – תורתו החינוכית של קרל פרנקנשטיין
- הקֶשר בין תחושת הלחץ שחווים הורים לילדים עם אוטיזם והמשאבים של הורים אלה לבין דפוסי התמודדותם
- הערכת תכנית אקדמיזציה למורות חרדיות: חסמים, עוצמות ושאיפות
- הבדלים בין סטודנטים-מורים בגישות הקוריקולריות להוראת מקצועות היהדות: השלכות על הכשרת מורים
- האומנם טירונים בהוראה? מניעים ומסוגלות עצמית של הבוחרים בהוראה כקריירה שנייה
- חיפוש אחר דרך המלך בהוראה: הכתיבה הרפלקטיבית של פרחי הוראה הלומדים במסלול לחינוך מיוחד
- פעילות מחקרית בקרב מורי המורים במכללות להכשרת מורים לאוכלוסייה הערבית בישראל
- התפתחות ייצוגי הזהות של סגל ההוראה בתהליך האקדמיזציה של המכללות
- אילנה אבישר (עורכת) (2016). אתגר הקיימות: חינוך ואחריות חברתית-סביבתית
- גילה רוסו-צימט, מרגלית זיו ואפנאן מסארווה-סרור (עורכות) (2015). ילדוּת בחברה הערבית בישראל: סוגיות חינוכיות ומחקריות
- אתי חגי (2015). חינוך מבקש משמעות: בין פסיכואנליזה לחינוך. תל אביב: רסלינג. 180 עמודים.
- להיעשות מורה מינורית
- שימוש ברפרט ככלי להוראה וללמידה בחינוך הגבוה
- "כמו פרפר שיוצא מהגולם": סטודנטים לאמנות מלמדים בבית המעצר
- צרכים פסיכולוגיים בסיסיים ואקספלורציה אצל מורים חדשים כמשאב להבניית זהות מקצועית
- "עזבו אתכם מאידאולוגיות, רק תנו לנו לחזור הביתה בשלום": מוטיבציות וציפיות באופק המקצועי של סטודנטים ושל בוגרי תכנית מצוינים במכללה
- "הפגנת נוכחות" לעומת "הקרנת סמכות" בהכשרה לניהול בית ספר: נשים לעומת גברים
- על מורכבותו האידאולוגית של החינוך המיוחד
- עוגני קריירה אישיים ובחירת תכנית לימודים לתואר שני בחינוך
- ספרים על שולחן המערכת
- אמני שיקול הדעת
- לחשוב "חינוך" מחדש ולחנך ל"כאן ועכשיו" מן המבט הקונטמפלטיבי
- קאנט ופוקו על גבולות החופש של המורה
- כמה נמוך אפשר לרדת? פעוטות (כמעט) מלמדים
- ״לא למדתי דבר ללא שעזבתי״: חוויית השוטטות והפדגוג במאה ה-21
- מי היו המורים הראשונים? ממי למדו ומה לימדו?
- "בין המקצועי והאישי, האובייקטיבי והסובייקטיבי": על מורכבותו של הדיון ב"דמות המורה"
- חינוך מחפש משמעות: על מוטיבציות האדם מול מוטיבציות החברה ועל פדגוגיה מתבוננת כדרך לתווך ביניהן
- אסירים קוראים את עצמם: השפעת הסיפור האישי של אסירים חסרי ידע וניסיון בקריאה על יכולתם לרכוש את מיומנות הקריאה ועל עולמם הרגשי והחברתי
- "להרביץ תורה": ייצוגים ספרותיים לשימוש של מורים בענישה גופנית
- שגרה של שירה: מורות לספרות בוחרות שירים להוראה
- תפיסות של מנהלים, מורים ותלמידים את המעורבות של הורים בלימודי ילדיהם והקֶשר בינן לבין ההישגים במתמטיקה בישראל במבחני הערכה בין-לאומיים (TIMSS)
- סיפורים של חוויה משמעותית: יוצאי אתיופיה על סף הכניסה לאקדמיה
- רקע תרבותי, מאפיינים אישיים והישגים אקדמיים
- מעמד המורה בחברה הישראלית של היום
- קהילות למידה של מורים ומורי מורים – אסטרטגיה לקידום יכולת אקדמית של יחידים ושל מוסדות להכשרת מורים
- "למידה מרחיבה" בקהילות מקצועיות בין-מוסדיות המשותפות למורי מורים ולקובעי מדיניות
- הייחוד שבביחד: התבוננות אוטואתנוגרפית-שיתופית במקומן של קהילות עמיתים בחייהם של מכשירי מורים
- "מועדון הספרים של לוינסקי": סיפורה של קהילה לומדת
- קהילות למידה של מורים ומורי מורים – אסטרטגיה לקידום יכולת אקדמית של יחידים ושל מוסדות להכשרת מורים
- למידת מורי מורים בקהילות למידה מקצועיות: משמעות המודל התוך-מוסדי
- קהילות לומדות של מורי מורים בראי התיאוריה החברתית-תרבותית
- דבר העורכת-אורחת
- קהילות למידה מקצועיות של מורים ומורי מורים: הגדרות, יעדים, מאפיינים, דגמים וסוגי פעילות
- ספרים על שולחן המערכת: Moshe Dov Caspi (2016). Self-Remaking: New Perspectives on Setting Out and Self-Direction
- קווי התפתחות קוריקולריים במחשבת ישראל בחינוך הממלכתי-דתי בין השנים תש"ל-תשס"ב (2002-1970)
- "כיכר מגן דוד" – מקום של הפקרות על הוראת הסיפור "אח קטן" מאת רונית מטלון מתוך תכנית הלימודים בספרות
- "שתישאר צעיר לנצח:" פרופיל המורה הצעיר בספרות ובקולנוע
- קול המון כקול שדי? עמדות מורים כלפי שימוש בוויקיפדיה
- הערכת תרומת תכנית התקשוב הלאומית לקידום עבודת המורים
- אינטראקציות ושיח בסביבת למידה חדשנית
- שטחת התוכן ושטחת הפדגוגיה בתרבות תחום הדעת
- ספרים על שולחן המערכת - ילד במתנה או ילד בהמתנה? מבט אל המשאבים התומכים בהורים לילדים עם אוטיזם
- פיתוח מקצועי של מפקחים בתקופה של רפורמות ושינויים: נקודת המבט של המפקחים
- הערכתם של סטודנטים עם הפרעה בלמידה וללא הפרעה בלמידה את תרומתם של קורסים מקוונים
- שירים בדיו שחורה - על קורס שעסק בספרות מזרחית
- מ"אות קין" ל"אות": דרמטורגיה של מופע חברתי-אומנותי
- מעורבותן של מועצות תלמידים בתחומי תוכן ובזירות פעולה: השוואה בין בתי ספר ממלכתיים לממלכתיים-דתיים במרכז ובפריפריה
- השפעת משחקי תפקידים סימולטיביים בקבוצה על העצמה פסיכולוגית בהקשר של התמודדות עם דילמות אתיות במקרי אלימות בבית הספר
- משמעות ולא משמעת: חינוך ערכי בחינוך הממלכתי-דתי
- פנייה לעזרה של מתבגרים למורים וליועצות חינוכיות: הבדלים בין מתבגרים בחינוך המיוחד המשולב לבין מתבגרים בחינוך הרגיל
- יחסי הכוחות בין מורים לתלמידים בתהליך הבניית ידע: המושג ומדידתו
- איך מורים רוצים שיעריכו אותם?
- ח'ליל טוטח: דמות חינוכית לאומית בלתי-נשכחת בפלסטין המנדטורית
- ממקדמי אידאולוגיה לעובדים סוציאליים: ייצוגי מורים בספרות הנוער העברית בשנים 2015-1930
- השפעת הקורס "כתיבה – ליקויים והוראה מותאמת" על מהירות הכתיבה ועל הכתיב בקרב סטודנטים להוראה
- התנסות מעשית המבוססת על הדגם אקדמיה-כיתה לעומת התנסות המבוססת על הדגם המסורתי, לפי הערכותיהם של סטודנטים יהודים וסטודנטים ערבים
- פנים שונות לתפיסות למידה של סטודנטים להוראה: השלכות על הכשרת מורים
- גורמי הנעה וראיית המקצוע כקריירה לחיים בקרב סטודנטים בשנה א' בשלושה מסלולי הכשרה להוראה
- מעורבות חברתית בהכשרת מורים: הערכת הסטודנטים את תרומתה לטיפוח ״תודעה חברתית ומקצועית מכוּונת קהילה״
- הגות חינוכית פרוגרסיבית אשר הקדימה את זמנה: בית הספר, המורה והתלמיד הראויים לפי ח'ליל אל-סכּאכּיני
- על בטלותו של חינוך פטריוטי-קוסמופוליטי במדינת היהודים
- עיצוב לוח האלף-בית על קיר הכיתה והגן: תאוריה ומעשה
- "הן עוברות אצלי מהפך... נתתי להן משקפי עומק ופתאום הן רואות תלת-ממד": עמדות מורי מורים למקרא כלפי תהליכי שינוי מצופים מסטודנטיות בחוג לגיל הרך
- קהילת כתיבה מקוונת בין-לאומית
- יישום התוכנית הלאומית להתאמת המכללות להכשרת מורים לחינוך במאה ה-21 : מה השתנה בהכשרת סטודנטים להוראה מתוקשבת?
- אוריינות מידע של תלמידי כיתות ה-ו
- מה מעכב את שילוב הטכנולוגיה בהוראה? המקרה של הוראת שפת אם: משמעויות להכשרה ולפיתוח מקצועי של מורים
- טיפוסי "מנהיגים דואגים לאחֵר" (caring leaders) בקרב מנהלים בבתי ספר יסודיים ממלכתיים
- תפקיד השייכות הקבוצתית בהבנת המסוגלות העצמית של מורים ערבים בישראל
- מוטיבציה חברתית ותחושת מסוגלות בהקשר החינוכי: מודל היררכי מבוסס רשתות חברתיות בכיתה
- כששיח זהות פוגש אידאולוגיה חינוכית: הפוטנציאל הקוריקולרי בהוראת נושא "תוכנית החלוקה"
- עיצוב מרחב למידה על פי עקרונות של פדגוגיה פמיניסטית לפיתוח החוסן הפדגוגי של מתכשרות להוראה
- רבקה אלינב (2018). "דווקא רציתי לצאת מגדרי" – מסע הגיבורה כיוצרת: תשובת-הנגד של רומן החניכה הנשי
- נמרוד אלוני, קובי גוטרמן וציון שורק (עורכים) (2018). הרבגוני הוא הסטנדרטי החדש - הוראה פרטנית בחינוך העכשווי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת. 188 עמודים.
- מירי ימיני ונטע שגיא (2018). יזמות וחינוך: סוגיות במִנהל ומדיניות
- תפיסת התפקידים של הסייעת ושל הגננת בגן הילדים - הכול בעיני המתבוננת
- אזרחים קטנים למופת: דמותו של ״הילד הראוי" בגן החובה בראי האזרחות הטובה
- מאפייני הכתיבה האקדמית של סטודנטים חרדים
- מה יש פה להבין? על תפיסת פרחי הוראה את תהליך הבנת הנקרא
- סטטיסטיקה או סדיסטיקה? חרדה מסטטיסטיקה בקרב סטודנטיות במכללה להוראה
- ידע דיסציפלינרי של מורים למדעים במגזר היהודי ובמגזר הערבי בשלבים שונים של התפתחותם המקצועית
- הערכת התלמידים את מאפייני סביבת הלמידה החדשנית בכיתה: השוואה בין המצב המצוי למצב הרצוי
- למידה מבוססת מִשחוק בהשכלה הגבוהה – אתגרים והזדמנויות: חקר מקרה
- נשירה מהוראה: מה מנהלים חושבים על זה?
- אתגר הסיוע למורים המתקשים בעבודתם
- חקר פרספקטיבות של ילדים וילדות בגן על היחסים החברתיים ביניהם
- מקורא-סיפור-רשת לקהילה פרשנית מרושתת ובחזרה
- תפיסות של מורי מורים את הקורס הסמינריוני: בין גישה חינוכית-פדגוגית לגישה אקדמית
- פיתוח חדשנות טכנולוגית-פדגוגית בקרב מרצים במכללות לחינוך: אתגר בלתי-פוסק
- צרכים בהתפתחות מקצועית של מכשירי מורים
- תכניות חלופיות בהכשרת מורים בישראל: מאפייני הלומדים בהן והשתלבות בוגריהן במערכת החינוך
- גיוס מורים איכותיים, הכשרתם, התמדתם והתפתחותם האקדמית: השוואה בין מודלים שונים של תכניות הכשרה להוראה
- ספרים על שולחן המערכת - אייל נווה (2017). עבר בסערה - מחלוקות על סוגיות היסטוריות בישראל
- ספרים על שולחן המערכת - נעמי בן-גור (תשע"ז.) מחאי, מחאי כפיים - פואטיקה ואידיאולוגיה בשירת הילדים העברית בתקופת היישוב 1948-1939
- מדריכות מורים מתארות את מאפייני ההדרכה ואת דמות המדריך הטוב ותפקידיו
- תרומתם של משאבים אישיים ושימושים באינטרנט לניבוי תחושת הבדידות של סטודנטיות להוראה עם וללא לקויות למידה או הפרעת קשב
- התמחות מתוקשבת לעומת התמחות פנים אל פנים בשלב הכניסה להוראה
- קֶשר בין שתי סביבות קרובות: השפעת בית הספר והבית על תִפקוּד תלמידים בחטיבות הביניים בישראל
- בין ניסיון למומחיות: מורה מומחה – מה הוא אומר?
- בחינת התרומה של שלוש מתכונות של הוראה ולמידה להישגי תלמידים בבית ספר יסודי
- תהליכי אי-ודאות בלמידה לצורך הבנה
- "סוף סוף נפגשים איתם": תרומת הלימודים לתואר שני במקצועות החינוך לפיתוחה של מסוגלות בין-תרבותית
- "טנגו בין תכנון לשחרור" שינוי פדגוגי ברמה המערכתית: רפלקציה על הטמעת מטלת ביצוע באזרחות
- נוירופדגוגיה: יישום ממצאי חקר המוח בחינוך וההשלכות על הידע הפדגוגי של מורים מכהנים
- הליכה בתלם ונוודות
- תרומתו של שיח מפורש על הקשר בין יהדות למדע לקידום סובלנות בקרב סטודנטים דתיים וחילונים: מחקר פעולה
- בחינת התפתחותה של מובילת תהליך חינוכי: מעגלי מחקר ועשייה
- האם מתמחה יכול להיות אותנטי בעבודתו? מעגלי פעולה לחשיפת אותנטיות ברפלקציה של מתמחים
- מיפוי שדה הפעולה ככלי לפיתוח תפיסה מערכתית ולעיצוב אזרחות סביבתית מושכלת
- מחקר פעולה ככלי בהכשרת מורים: מבט משווה על מחקרי פעולה בארבע מכללות להוראה
- בין אי-נחת למרחב בטוח: ניסוח שאלת מחקר בקרב סטודנטים להוראה העורכים מחקר פעולה
- מחקר פעולה כשיטה לבניית מודל ל"חינוך מכליל"
- הכשרת מורים - ויכוח מול מטרות ומודלים
- תגובה להזמנה לדיון על דוח בן פרץ
- מסרים שיווקיים בפרסומות של מכללות לחינוך - מסרים כפולים וסותרים?
- "אני משמר שטח - האם אני מבחין שנפח לא בהכרח נשמר?"
- תרומת התערבות לשיפור מיומנויות מורים במפגשיהם עם הורים
- הליכי הקבלה של מורות חדשות על ידי מנהלות בתי הספר
- הערכת הוראה של מורים במכללה: שילוב בין גישה מובנית לגישה נרטיבית
- גילוי עצמי דרך ניתוח נרטיבי
- חינוך לרב-תרבותיות באקדמיה: מדיון דיאלוגי לפרקטיקה שוויונית
- מחקר פעולה להפעלה אפקטיבית של "אופק חדש"
- המורה כחוקר - מקורט לוין ועד למחקר עצמי וקהילות לומדות
- קורט לוין ומקורות אישיים, אינטלקטואליים ותאורטיים של פרדיגמת מחקר הפעולה
- מחקר פעולה: ידע ויצירתו המשותפת בשדה
- "גננת זה לא מה שחשבתי": תפיסת תפקיד הגננת בקרב סטודנטיות במסלול להכשרת גננות
- בחינת יעילות התרומה של תוספת שעות הוראה באנגלית לשיפור הישגיהם של תלמידים בחטיבת הביניים
- טיפוח כשירויות הבעה של סטודנטים בהשכלה גבוהה: בין הטמעה ארגונית למימוש פדגוגי
- בחינת הַקְשרים בין חרדה חברתית לבין גורמים דמוגרפיים, רגשיים-חברתיים וחינוכיים-לימודיים בקרב סטודנטים להוראה בחברה הערבית בישראל
- היחס לשילוב תלמידים עם הפרעות התנהגות ומידת האמפתיה אליהם: השוואה בין מורים, הורים ותלמידים
- כמו כולם או עם כולם? על נכונוּת מורים לעתיד להורות בכיתות משלבות
- התנהגות הפנייה לעזרה כאסטרטגיה במודל של הכוונה עצמית בלמידה (SRL)
- ספרות זיכרון השואה בהכשרת מורים – סיפורו של קורס בישראל ובגרמניה
- יחסי אמון והסתרה בהדרכה פדגוגית
- פדגוגיה שיתופית וטכנולוגיה מתקדמת: אינטראקציה הדוקה בין פדגוגיה לטכנולוגיה