מ- SEL ל- SPEL : הוראה מודעת רגש פוליטי בזמן משבר
מאמר זה מציג את המושג "רגש פוליטי" בחינוך, מושג המשלב ידע וחשיבה ביקורתית עם רגש אותנטי. הוראה מודעת רגש פוליטי נבנית בהדרגה תוך כדי התייחסות ליחסי הכוח ולמורכבות האירועים, במטרה להבין כיצד עוצבה המציאות ולפעול לשינוי. טענת המחקר היא שיש לשלב רגשות בחינוך פוליטי דרך למידה רגשית-חברתית-פוליטית ) SPEL ( הכוללת ידע וכישורי חשיבה ביקורתית, כדי לטפח רגש פוליטי החיוני להתמודדות עם מציאות מורכבת ולקדם שינוי חברתי בד בבד עם שמירה על ערכים דמוקרטיים. המחקר בוחן את רגשותיהן של מורות 1 בעת עיסוק בחינוך פוליטי בכיתה בישראל בהקשר של משברים, כמו מתקפת הטרור באוקטובר 2023 ומלחמת "חרבות ברזל", ומבוסס על ראיונות עם 24 מורות. הבנת הרגש הפוליטי יכולה לסייע למורות בארץ ובעולם בהוראה ובפיתוח מיומנויות של חשיבה ביקורתית וחינוך אקטיביסטי אזרחי גם בעיתות משבר. המאמר מהווה חלק ממחקר רחב יותר שמטרתו ליצור מפה של החינוך הפוליטי והדילמות הפדגוגיות הכרוכות בו, בדגש על תקופות של אירועים קיצוניים המעוררים רגשות רבים בשיעור בזמן החינוך הפוליטי.