הגות חינוכית פרוגרסיבית אשר הקדימה את זמנה: בית הספר, המורה והתלמיד הראויים לפי ח'ליל אל-סכּאכּיני

הגות חינוכית פרוגרסיבית אשר הקדימה את זמנה: בית הספר, המורה והתלמיד הראויים לפי ח'ליל אל-סכּאכּיני

Khalil al-Sakakini – an agent of modernization in education

פורסם באתר: 24-06-2021
המאמר המלא
תקציר

המחנך הפלסטיני הבולט ביותר בארץ משלהי התקופה העות'מאנית ועד לסיום המנדט הבריטי היה ח'ליל אל-סכאכיני. במשך עשרות שנים הוא העניק לתלמידיו חינוך פן-ערבי חלוצי, מתקדם, דמוקרטי ולאומי. הגותו החינוכית של אל-סכאכיני עסקה באופן מקיף, ביקורתי ותובעני בכלל השותפים לעשייה החינוכית: בית הספר, המורה, ההורים, החברה, התלמיד, תכניות הלימודים וספרי הלימוד. אין ספק כי אל-סכאכיני היה מחנך יוזם, מחדש ונועז אשר דגל בהשקפת עולם חינוכית מקפת וחלוצית, השקפה שהערבים בארץ לא ידעו כמותה.

Abstract

The most prominent educator in Palestine from the late Ottoman era through the Mandate period was Khalil al-Sakakini. For decades he offered the Arabs in Palestine a new, progressive, pan-Arab democratic and national education. Sakakini's educational philosophy addressed all those factors involved in education in a comprehensive, critical and persistent manner, be .they schools, teachers, parents, society, students, curriculum, or textbooks Sakakini was undoubtedly a creative, innovative, and daring educator, an agent of modernization who possessed revolutionary ideas and a comprehensive .educational philosophy, the likes of which the Arabs had never known

הורדת קובץ המאמר
תפריט