דפים 46
דבר המערכת
בגיליון הנוכחי נעשה ניסיון לשלב נושא מרכזי כחלק אינטגרלי מהגיליון, בעזרת עורכת אורחת, פרופ' תמר הורוביץ. לפיכך הגיליון מורכב משני חלקים: חלק ראשון הדן בנושא האלימות, וחלק שני שיש בו מקבץ של מאמרים שונים, כנהוג ב"דפים". מבוא לחלק הראשון בנושא האלימות יובא בפתיחת השער העוסק בנושא. במקביל להופעת "דפים" מתפרסם גם גיליון מספר 5 של "דפי יוזמה", כתב עת המהווה במה לפרסומן של יוזמות חינוכיות, ואשר, בתיאום עם "דפים", מפרסם שלוש יוזמות חינוכיות מעניינות בנושא האלימות בבית הספר. אז מה יש לנו בחלק השני? לפנינו מקבץ של ארבעה מאמרים מרתקים. המאמר הראשון של ד"ר אילנה אלקד-להמן וד"ר חוה גרינספלד, "אינטרטקסטואליות כשיטה פרשנית במחקר האיכותני", מתאר ומנתח מעין מסע מתודולוגי אל נבכי האינטרטקסטואליות כמושג מרכזי בחקר האיכותני-נרטיבי. נאה דורש ונאה מקיים. צורת הכתיבה של המאמר עצמו משקפת את הגישה האינטרטקסטואליות שהוא מפתח. המאמר השני של ד"ר סאאיד בשארה וד"ר חנה שחר, "יעילות בית הספר ושיפור הישגיהם של תלמידים בבתי ספר לחינוך מיוחד במגזר היהודי ובמגזר הערבי בישראל", מציג מחקר שבדק את הקשר בין מדדי יעילות ארגונית לבין שיפור בהישגי תלמידים מהחינוך המיוחד, תוך השוואה בין המגזר היהודי למגזר הערבי. מתברר שמֵעבר לקשר בין מדדי היעילות הארגונית לשיפור בהישגי התלמידים, יש הבדלים של ממש בין שני המגזרים בעוצמת הקשר. המאמר השלישי של ד"ר יזהר אופלטקה, "שינוי מקום עבודה: הזדמנות להתחדשות עצמית של מורות לאורך הקריירה", משתלב בתפיסה פורצת הדרך הרואה חשיבות
-
עלה לאתר: 11-04-2022